Sunday, April 19, 2009

Program Pertama xUiTMKelate: BarbeQ 09.05.09

BERITA BAIK!! Just nak inform, first meeting utk xUiTMKelate yg kini bertapa di area sekitar KL-SELANGOR-PUTRAJAYA akan menjadi kenyataan di mana....program minum petang yg pada mulanya dirancang...akan bertukar menjadi agenda yg lebih menarik di mana kita pakat buat BARBEQ.....!!!

Idea ni aku terima daripada EFA. Lokasi utk BARBEQ yg pada mulanya dirancang di rumah EFA kini telah diubah ke lokasi yg lebih menarik di mana kita boleh pakat mandi kolam sesama xuimkelate dgn anak beranak kite nanti. Lokasinye di Condo Suria iaitu Bayu Tasik Kondo 1, Bandar Sri Permaisuri, Cheras (Blok A di kws playground belakang Gym). Map ke Kondo sepertimana di bawah. Map ni atas hasil usaha Pok Hamid kite. Utk pastikan kelancaran xuitmkelate ke kondo, apabila sampai di WISMA ZELAN..sila hubungi Suria.

Lokasi ni sgt strategik dekat dgn HUKM or Tasik Permaisuri. Segala kemudahan2 rekreasi tlh diuruskan oleh Suria sampai kena bayar deposit utk keselesaan xuitmkelate nanti. Kepada yg nak beradu tenaga main badminton, dipersilakan..Cikgu Jimmy & Pok Hamid dah setuju bawa raket & net....court hanya menanti regu2 je. Program BARBEQ kite ni dijadualkan pada 09.05.09, mlm minggu (hari Sabtu mlm Ahad), lepas maghrib. Semua xuitmkelate diminta berkumpul di Pool Kondo tersebut jam 5.30 petang.

Ni gambar tempat BARBEQ pada 09.05.09 nanti...di mana kite akan berkumpul di sebelah playground tersebut.


Cadangan menu BARBEQ yg EFA & Suria suggest untuk xuitmkelate barbeq seperti yg disenaraikan dibawah. Makanan2 lain pun dialu-alukan...kite boleh pakat2, bawa sikit2 sorang (dlm kata lain berkonsepkan POTLUCK). Utk mengelakkan juadah bertindan elok info kat aku dan aku akan updatekan kat blog kite ni. Sapo2 yg sudi sponsor salah satu menu yg disenaraikan (1st come 1st serve)....sila tampilkan diri utk jayakan program ni....just info aku je...nanti aku updatekan dlm blog kite ni.

  • AYAM, Keropok Goreng, tempat membakar dan bekas air...EFA akan sediakan.
  • Makaroni....JAY sudi buat utk kite semua merasainye.
  • Nasi Goreng....SURIA sponsor utk warga xuitmkelate.
  • Mee Hoon Goreng....SUHAIDA sediakan utk kite semua.
  • Satay Kajang...Pok Nik setuju utk sponsor hasil idea Aida. Sedap tu, boleh makan satay.
  • Kueh NEKBAT...JIMMY akan usahakan.
  • Kerang..JOHN berbesar hati utk sponsor.
  • Jagung..Pok Hamid sudi sponsor 30btg jagung.
  • Marjerin...Pok Cu akan dptkan marjerin tersohor dari Rawang.
  • Tembikai....Pok Hamid sekali lg bermurah hati sponsor 3biji tembikai.
  • Kordial/Jus, Air Batu, Gula....JOHN sekali lg sudi sponsor kesemua item ni.
  • Sos BBQ...Chunlie penaja khas sos BBQ tersedap di pasaran.
  • Sosej & Daging Burger....Aida & Naza akan bawa utk meriahkan lagi aktiviti barbeQ.
  • Gelas, pinggan, sudu, garpu plastik, arang, plastik sampah, pisau, tisu ( yg murah macam kenduri tu boleh lah yooo)...sponsor by Suria
AMBIL PERHATIAN: Utk memudahkan BUDGET brg keperluan BARBEQ dpt disediakan dgn mencukupi, xuitmkelate diminta CONFIRMkan juadah dan kehadiran sebelum 07.05.09 (jam 5.00 petang). Kpd yg sudi jd sponsoror tu...TQVM & semoga Allah perluaskan lg rezeki korang.

Utk program ni bawalah wife/husband dgn anak2 bersama. Pakaian yg dicadangkan bebas...paling ideal...track suit..dan jgn lupa swimming suit....kolam2 tlh disediakan...baik utk saiz badan xuitmkelate...mahupun saiz badan anak2 xuitmkelate.

So kawe2, sapo setuju nak join...sila beri status anda kat ruangan COMMENTS di bawah tu... (budak batch kite ni bab membakar ni...teror sgt...contoh jeram linang punya trip masa ngaji dulu).

Status terkini xuitmkelate yg berminat hadirkan diri pada 09.05.09 ni:

  • Efa: aku dtg sekeluarga...budgetkan makanan utk aku...2 org je..
  • Jay: aku dtg berlimo..huish...ramailah pulak...
  • Suria: Sebagai tuan rumah, aku dah uruskan tmpt berbeQ. ...semuanye bereh!!!
  • Pok Cu: as usual..aku OK jer
  • Jimmy: aku konpom datang bersama isteri & anak aku.
  • Chunlie: Confirm dtg..dan mungkin aku dtg berdua.
  • Busu: OK...aku pasti akan datang secara solo.
  • Pok Hamid: Kawe confirm gi dgn ore umah & anok. Tp sampai ke kondo lewat skt, anto abe ipar ke stesen bus..dok stesen 6ptg lai..tp bus bertolak jam 9mlm. 3 jam menunggu oiii...
  • MatMbung: klu free..aku sampaii....
  • Iqbal: aku 50-50, mgkn outstation ke JB on Jumaat..klu sempat patah blk aku akan hadir.
  • Za8: lokasi tu dkt dah dgn rumahku, nanti aku bg kata putus.
  • Husni/Yakpur: aku dtg dgn wife aku. wife aku x jadi gi kursus kt Perak.
  • John: aku confirm dtg bersama wife & 2 org kanak-kanak.
  • Pok Nik: aku akan datang..mungkin sorang je kot.
  • Aida & Naza: we all join..bawa 2 org anak. Baby mungkin tak bawa.
  • Suhaida & Mat Yie sekeluarga: kita org dtg...tp lewat sikit ye.

So yg lain.....tak kan tak teringin kot nak huhahuha...samo-samo....just beri status anda kat ruangan COMMENTS di bawah tu...Kpd yg masih belum CONFIRMkan kehadiran, sila maklum sebelum 07.05.09 (jam 5.00 petang) utk memudahkan budget brg2 keperluan disediakan nanti.

Utk xUiTMKelate area Kota Bharu, Ipoh & Johor Bharu...meh la pakat turun meriahkan 1st meeting kite nie........!!!

4 comments:

  1. 9.05.2009 tu brapo hari bulan? Eh berapo haribulan pulok. Hari gapo? Ooooo hari wesak... Efa buat rumoh terbuka hari wesak ko? Setakat ni jadual aku free on that date. Yang penting macaroni bakar mek jay. Nekbat akan aku cuba usahakan. Kalau takdok jugok aku rendam bahulu dalam air gulo la. Ko guano?

    ReplyDelete
  2. Aku baru try nak bukak blog. Sebelum PRU12 hari tu aku dok dengar orang dok sebut blog. Hari ni 18/4/09 baru aku tahu camana bentuk blog. Mintak maaf lah semua ya....

    Apa-apa hal aku setuju. Bab makan-makan aku on je... Nanti aku bawak bini muda aku ya....

    ReplyDelete
  3. Lupa pulak nak bagitau..bini tua aku masih dalam pantang....bini muda yang jaga....so, 1/5/09 ni aku balik Kelate nak belah mulut anak aku yang ketiga (bukan anak bongsu).

    ReplyDelete
  4. Welcome to Pok Cu (Tok Ketua). Akhirnye...berjaya Pok Cu jejaki blog xuitmkelate. Ish x sangka Pok Cu sejak bini tua berpantang...makin menjadi2 skrg ni..apapun jgn lupa 09.05.09 ni...1st meeting kite. Ikutlah nak bawa yg mude ke, yg tua ke...yg penting Pok Cu attend..co ramai suku sakat nak ketemu dgn Tok Ketua kite ni.

    ReplyDelete